Gmina Świecie nad Osą wraz z Instytutem Partnerstwa Publiczno Prywatnego z siedzibą w Warszawie organizuje w dniach 28-29.9.2017 r. szkolenie dla przedsiębiorców dotyczące zasad realizacji przedsięwzięć w formule partnerstwa publiczno – prywatnego.

Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm (MMSP) w ramach projektu współfinansowanego z funduszy europejskich, a jego celem jest podniesienie kompetencji w zakresie realizacji przedsięwzięć w formule PPP.

Zapraszamy na to szkolenie wszystkich chętnych przedsiębiorców z regionu, świadczących usługi głównie w obszarze szeroko rozumianego budownictwa, wod-kan, turystyki, IT oraz zarządzania obiektami. Jeśli będą chętni przedsiębiorcy spoza powyższych obszarów, to również zostaną przyjęci. Wykluczone natomiast z udziału w szkoleniu, ze względu na jego współfinansowanie ze środków unijnych, są duże przedsiębiorstwa, spółki komunalne oraz firmy działające w sektorze transportu.

Na szkoleniu, obok wiedzy o partnerstwie publiczno – prywatnym powiemy, jak od strony praktycznej przygotować się do składania ofert na ogłoszone postępowania o PPP (w tym o planowanych przedsięwzięciach na terenie Gminy Świecie nad Osą), jak budować konsorcja z innymi firmami i w ten sposób uczestniczyć w ogłoszonych postępowaniach.

Szkolenie jest dwudniowe i odbędzie się w Gminnym Ośrodku Kultury w Świeciu nad Osą, a jego szczegółowy program przesyłam w załączeniu. Z jednego przedsiębiorstwa w szkoleniu może uczestniczyć 1 osoba. Uczestnikom zapewniamy materiały dydaktyczne, wyżywienie oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu.

Warunkiem udziału w szkoleniu jest:
1) dostarczenie przed rozpoczęciem szkolenia dokumentów zgłoszeniowych wymaganych regulaminem szkoleń, które dostępne są na stronie projektuwww.poznajppp.pl/warunki (UWAGA: bardzo proszę nie zrażać się liczbą dokumentów, pomożemy przedsiębiorcom je wypełnić; te dokumenty to niestety wymogi wytycznych w zakresie realizacji projektów UE, trzeba przez to przejść) oraz
2) dokonanie wpłaty 117,12 zł tytułem opłaty z udział w szkoleniu, stanowiącej wkład własny przedsiębiorcy w kosztach szkolenia; jest to związane z tym, że projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych, a udział w szkoleniu dla przedsiębiorcy niesie za sobą przyznanie przedsiębiorcy pomocy de mimimis.

W ślad za dokonaną wpłatą wystawiona zostanie dla firmy faktura oraz zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy o numerze: 68102011270000100202725547. Odbiorcą płatności jest: Fundacja Instytut Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, ul. Noakowskiego 24, 00-668 Warszawa. Tytuł przelewu powinien brzmieć: „Udział w szkoleniu ogólnym z zakresu PPP_ŚWIECIENADOSĄ_28-29.09.2017_IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA SZKOLENIA”.

Korzyści z wejścia na rynek PPP:
1) Wzrost prestiżu firmy i większe zaufanie klientów;
2) Pewny zysk w długoterminowej perspektywie;
3) Pewne przepływy pieniężne ze środków publicznych;
4) Szansa na zwiększenie skali świadczenia usług;
5) Gwarancja określonego zwrotu nakładów;
6) Podział ryzyka inwestycyjnego pomiędzy firmę i podmiot publiczny;
7) Możliwość pozyskiwania dodatkowych zysków od stron trzecich.

Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu:
1) uzyskanie pomocy w tworzeniu konsorcjów;
2) uzyskanie pomocy w nawiązaniu relacji z dużymi podmiotami, które poszukują podwykonawców;
3) networking biznesowy - możliwość nawiązania nowych kontaktów i współpracy.

Zgłoszenia do 11.09.2017 r. przyjmuje oraz szczegółowych informacji udziela Przemysław Szczepanowski - Zastępca Wójta Gminy Świecie nad Osą.